Předmět: závodní plavání
Od: Míša
Datum: 2005-07-23 19:04:12
Chtěla bych se zeptat jestli je možné v dospělosti(23) začít závodně plavat?
Předmět: Re: závodní plavání
Od: Eva
Datum: 2005-07-25 10:10:46
Ahoj Míšo, plavání je tak specifická disciplína, takže v dospělosti už se podle mě nikdy nedostaneš na úroveň plavců (ani se k té úrovni nepřiblížíš), kteří plavou od malička. Závody v plavání nejsou pokud vím určeny pro širokou veřejnost, takže plavání jako sólo disciplína je ve 23 letech pro tebe už ztracená. Pokud máš ráda plavání je kompromisem třeba triatlon, tak jak to dělám já. Triatlonové závody se pořádají pro širokou veřejnost a může si je vyzkoušet každý. Určitě je ale dobré mít nějaké zkušenosti s ovládaním kola a s jízdou ve skupině, kvůli bezpečnosti. Včera jsem byla například na triatlonových závodech v Lošově, kde závodili profici z české špičky(tyto závody jezdí tréninkově) a byly tam ženy, které jeli svůj první závod. Důležité je, že si zazávodíš, pokecáš s lidma, kteří jsou stejně postižení jako ty a strávíš sportem příjemné odpoledne. A o to jde:o)
Předmět: Re: Re: závodní plavání
Od: lucka
Datum: 2007-01-13 14:37:08
ahoj potřeovala bych poradit!PLavu už od školky ale závodně až od 9 let ted je mi 12.trénuju 3krát týdně.je to málo vim.ale chtěla bych se zeptat jestli bych to mohla ještě třeba dotáhnout na mistrovství čr když ted začnu trénovat 5 krát týdně.tedka před vánocema jsem byla na závodech v liberci jako kraj plavali jsme štafety v kraji jsme vyhráli.
Předmět: Re: Re: Re: závodní plavání
Od: lucka
Datum: 2007-01-13 19:51:54
dodatek: a jestli nevíš o nějakém trenéru nebo nějakém bázénu kde jsou tréninky každý den.a moje osobáky jsou 50m prsa: 42:2,50m kraul:36:5,50znak:41:3,jsem ročník 94
Předmět: Re: Re: Re: Re: závodní plavání
Od: sabina
Datum: 2007-02-02 10:55:36
já bych věděla možná triatlon team tábor.
Předmět: Re: Re: Re: Re: Re: závodní plavání
Od: lucka
Datum: 2007-02-24 18:23:17
Sabrina:aha díky za radu ale je to moc daleko
Předmět: Re: Re: Re: Re: Re: závodní plavání
Od:
Datum: 2007-06-08 13:13:42
¨no drobet poopravím,klub triatlon team tálín ne tábor
Předmět: Re: Re: Re: Re: Re: Re: závodní plavání
Od: wendy
Datum: 2007-07-13 16:31:13
triatlon tábor taky trénuje každý den.Někdy i dvakrát denně
Předmět: Re: Re: Re: Re: závodní plavání
Od: pat
Datum: 2007-06-05 17:34:48
42,2 50m prsa? 36,5 kraul? to je na ročník 94 slabý...docela dost--...a začít pětkrát tejdně? spíš 6-7krát...pokud chceš na MČR tak musíš mít 100 kraul míň než 1:10 nebo 100prsa za cca 1:25...
Předmět: Re: Re: Re: Re: Re: závodní plavání
Od: lucka
Datum: 2007-07-02 21:09:37
Ahojky vim že to je slabý naky mesice ubel atd.....zacala sem trnovat 14h. tydne tak doufám že to stačí ted na kralovohradeckim a pardubickim kraji sem byla 3 na 100P....na MČR me nevzali o 1 vterinu ale snad když to pujde takhle dal tak se tam dostanu v zime=) a kdo jsi??jsi trener nebo tak neco???
Předmět: Re: Re: Re: Re: Re: závodní plavání
Od: michal uher
Datum: 2007-08-29 11:33:27
ja plavu zavodne za kl sport teplice a mam 200 motyla za 2:56 a 100m kraul za 1:9 sem motylkar
Předmět: Re: Re: Re: Re: Re: závodní plavání
Od: MČR
Datum: 2008-09-09 21:31:09
Ale ono nejde o to vyhrat ale zucastnit se a ty bys ju mela apodporit a ne rikat to je dost slaby kolik mas ty na 100 kraul bo na 100 motyl?nebo dokonce na 100 prsa?
Předmět: Re: Re: Re: Re: závodní plavání
Od: zuzka
Datum: 2008-04-26 10:07:27
Ahojky,takových bazénů je mnohoa trenérů ještě víc...ale myslím si, že jestli se chceš dostat na mistrovstvíí Čr tak bys měla opravdu zabrat.Jáá jsem o rok mladščí než ty a mám na 50m kraul 29s.Ve 12 letech je to dost hodně...takové časy mívají tak ročníky 97.
Z toho si nic nedělej, teď už je to o rok později takže už to může být jinak.
Předmět: Re: Re: Re: Re: závodní plavání
Od: karolina
Datum: 2011-02-21 19:20:29
a mužu se tě jen zeptat jaky je tvuj hlavni zpusob a klukikrat tydně trenuješ? jinak sem ročnik 98...
Předmět: Re: Re: Re: Re: závodní plavání
Od: an
Datum: 2012-06-08 18:55:25
Nic pro ti tobě, ale je ti tady skoro 18 a máš takovýhle časy. To na mčr nedáš. Holky od nás s teamu ročník 1999 to maj stejně jako ty. Promiň
Předmět: Re: Re: Re: závodní plavání
Od: hanka prokopova
Datum: 2008-06-30 12:00:07
ahojky skus to treba za lokomotivu trutnov mame 6*tydne a 2 * denne a jsme fakt dobri kdyztak www.lokotrutnov.cz
Předmět: Re: Re: Re: závodní plavání
Od: Pepino
Datum: 2012-07-03 16:50:39
Ja myslim, ze bys mela urcite vic trenovat pokud chces na MR. Obcas si jit zabehat a zaposilovat.
Předmět: Re: závodní plavání
Od: hanča
Datum: 2005-08-03 14:15:59
ahojky míšo,taky jsem se tu jednou ptala(21)na to samé a taky mi eva odpověděla.Mně ještě napadlo pro tvůj klid,pokud si třeba na škole -vysoký nebo tak tam ve sportovních oddílech se dá začít kdykoliv-podle mě. A klidně můžeš napsat o radu-dotaz nějakému plaveckému trénérovi ze závodního oddílu-asi nejlépe v blízkosti svého bydliště. Je docela dost webových stránek(závodní oddíly a nebo napiš nějakému plavci ,které má oficiální stránky a je to- poradí di a řekne ti z vlastní zkušenosti,jak to asi je,zkus jich víc).Když tak mi písni ,jak to dopadlo a můžu se ještě zeptat odkud jsi?maj sa pěkně handula
Předmět: Re: Re: závodní plavání
Od: elča
Datum: 2007-02-02 11:01:57
ahoj hančo, já se závodní plavkyně plavu od: 4let a teď je mi 10let a mám stránky našeho trenéra a rodinný a tam sou nějaké ty fotky ahojky elča
Předmět: Re: závodní plavání
Od: Martin
Datum: 2005-08-03 19:36:02
Co je to závodně plavat?
Jako plavat kraul popř. jiné plavecké způsoby a zvyšovat si kondici? Nebo jezdit na závody a vyhrávat popř. nebýt poslední?
V plavání jsou závody i pro veterány na nich by se po pár letech přípravy dalo i něco odzávodit. Pokud máš chuť závodit, zkus triatlon, tam závodí i spousta lidí co za sebou nemá sportovní (zavodní) minulost a začínají od nuly.
Pokud uvažuješ o klasických závodech v plavání a nemáš za sebou alespoň něco odplavané, tak na to asi spíše zapomeň.
Předmět: Re: závodní plavání
Od: Sabina
Datum: 2005-08-09 16:46:08
Ahoj Míšo, je mi 15 a taky závodně plavu. Začala jsem, když mi bylo 10. Teď už plavu na docela vysoký úrovni, ale cesta sem byla opravdu dlouhá a složitá, stála mě hrozně moc času, úsilí, trpělivosti a já nevim, čeho všeho... Ze začátku se zrychluješ opravdu rychle a co závod, to osobní rekord. Po nějakých třech- čtyřech letech se zlepšování rovná téměř nule. Doporučila bych ti nějakou adresu, ale nevim, odkud jsi. Proto ti radím, jestli chceš opravdu závodně plavat, jukni na seznam, ve vyhledávači zadej plavání a najdi stránku svýho města. Pak si tam najdi kontakt na nějakýho trenéra a zavolej mu.
Jestli ti jde o to, jestli začít MŮŽEŠ, samozřejmě že jo. Nevim jak na tom si pohybově, s trpělivostí a tak, takže ti moc nepomůžu. Zkus začít plavat už letos, bav se pořád s trenérem(to pomáhalo mě :-) a jestli se do konce roku dostaneš se stovkou kraula pod 1:25,0 tak seš na dobrý cestě. Za dva roky bys to už měla plavat tak 1:05,0 ale jestli od toho očekáváš něco víc, tak limit je tak 1:00,0 a absolutní špičky plavou 0:56,0- 0:57,0.
Měla by ses ale určitě připravit na spoustu vztekání a neúspěchů. Závodní plavání se poslední dobou vylepšilo takovým způsobem, že trénovat je nutný miniimálně 10x týdně. Proto, jestli už pracuješ, nebude jednoduché skloubit to s pracovní dobou, protože já například trénuju od 6:00 do 7:45 a odpoledne od 14:30 do 17:00.
Proto, jestli i přes to všechno, co sem ti napsala chceš závodně plavat, přeju ti hodně štěstí a trpělivosti. Pa Sabina
Předmět: Re: Re: závodní plavání
Od: Marek
Datum: 2005-10-30 14:14:26
Je mi 25 a taky jsem uvažoval jestli by bylo možné se dostat na úroveň závodních plavců. Plavání mám rád a chodím plavat tak dvakrát do týdne. Můj nejoblíbenější styl je kraul a rád bych se v něm zlepšil. Momentálně plavu 100 m za 1:08. Prvních 50 metrů jsem schopný zaplavat kolem 30 vteřin ale zbýlých 50 už nemám dostatek sil. CO udělat proto abych vydržel celou stovku plavat naplno a nebyl mezi první a druhou padesátkou takový rozdíl???? Nevím jestli mám techniku u kraulu takovou abych se mohl dál zlepšovat. Chtěl jsem se taky zeptat na jakou časovou hranici bych se třeba mohl dostat po pravidelném tréninku?? Mohl bych zvládnout třeba 100 m kolem 1:00 minut? Osobně jsem byl také za tréner plavců a ten mi řekl, že na začínání se závodním plaváním je příliš pozdě a že jsem měl začít už dřív. Taky mi řekl, že je to hodně o tréninku, který je právě dvoufázový a plavci naplavou X kilometrů. Závodní plavání není asi žádná sranda :) Čau a děkuju za tyto stránky. Marek
Předmět: Re: Re: Re: závodní plavání
Od: Babe
Datum: 2005-11-17 14:57:17
Začít uvažovat o kariéře závodního plavce ve 23 letech se mi jeví jako nesmysl. Většina plavců začíná s prvními krůčky nejlépe v předškolním věku max. v 10 letech(což se mi zdá skoro pozdě). Znám ale i špičkové plavce, kteří začli plavat ve 13.letech( to je víceméně vyjímka). K veteránským závodům: veterán skupiny A je od 25 let, je i skupina o 20-25, ale ta je zařazována omezeně. Záleží na pořadateli. Jinak tedy 25 - nekonečno let, rozděleno do různých kategoriií A-F,G...po 5 letech. Určitě je pravda, že není ¨problém se těhto závodů zúčastnit. Opravdu tam jsou vidět i lidé horších kvalit (v našem věku), poněvadž ti, co opravdu plavat umí se soustředí na závody úplně jiné kvality. Na veteránských závodech se najdou i v našem věku špičkový plavci(to je spíš náhoda a je to třeba na ME nebo MS). Ti starší - opravdoví veteráni podávají občas nuvěřitelně kvalitní výkony a atmosféra veteránských závodů je mnohdy zajímavější a bořlivější než u závodního plavání. Jde o vzájemnou podporu a minimální rivalitu. Všichni už mají jiné hodnoty....No a k Markovi. trénovat 2x týdně mnohdy nestačí ani veteránům, kterým je 70let. Natož nám. Čas 1:08, je u plaveckého amatéra, který trénuje 2x týdně dost dobrý. Pokud se plavání nevzdáš a ještě přidáš, snad by to šlo i k minutě stáhnout(že i by i pod - nevim, těžko říct takhle na dálku), ale pozor velkou překážkou je věk, takže po 30 tce už to půjde ztěží, jedině začít hned.
Předmět: Re: Re: Re: Re: závodní plavání
Od: Marek
Datum: 2005-11-17 21:04:52
Přidat se pokusím, ale asi bych potřeboval poradit jak na to. O tréninku plavců toho moc nevím a spíš plavu tak jak jsem se sám naučil. Nevím jaký má být přesně trénink k tomu abych zrychlil tzn. Kolik bazénu během tréninku odplavat a v jakém tempu jestli spíše rychlostní nebo vytrvalostní nebo kombinace obou. Taky nevím jestli stačí rozvíjet pouze kraul a nebo bych měl plavat všemi plaveckými styly, ale pokusím se s tím nějak poradit. Určitě nechci být mistrem světa ale chci spíš zjistit kde je moje maximum. Tak se mějte.M.
Předmět: Re: Re: Re: Re: Re: závodní plavání
Od: Kristi
Datum: 2005-12-08 18:24:18
Ahoj Marku,myslím, že jestli chceš zrychlit, tak bys měl plavat rychlostní trěninky a jestli tě baví kraul a jde ti nejlépe, tak plav kraul a občas si trénink spestři například polohovkou, nebo si urči styl, ktery ti jde po kraulovi nejlepé a občas si zaplav na čas i ten. Na rychlost bys měl plavat spíš kratší tratě, třeba 50m nebo 100m. Třeba si zaplav 3x3x100, plav tři 100,pak maly vyplavání a znovu tři stovky. Ale plav je tak, že je budeš zrychlovat a vzdycky ta třetí bude na plno.A hlídej si časy. Určitě se budeš zlepšovat =)ale nebude to za tyden =) Ještě k tvému prvnímu dotazu, ve 23 jsi už opravdu stary na závodní plavání, ale to tě nesmí odradit, když chceš plavat, tak si plav podle svého. A zkus trénovat víckrát tydně, nebo si k tomu přidej i suchý trénink. Mějse pěkně. Kristýna
Předmět: Re: Re: Re: Re: Re: Re: závodní plavání
Od: Marek
Datum: 2005-12-09 16:18:15
Čau Kristýnko :) Děkuju za rady...máš to u mě. Vypadá to, že tomu asi rozumíš tak vyzkouším a dám ti vědět jak se zlepšuju...Psala jsi že bych měl možná vyzkoušet suchý trénink...co to všechno zahrnuje?? Díky. Marek
Předmět: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: závodní plavání
Od: Kristi
Datum: 2005-12-19 14:27:37
Ahojky =)jak se to vezme, pár let jsem závodně plavala a trénoval nás opravdu moc dobry trenér, ale popravdě mi to moc nešlo a pak mě začali předplavávat i mládší, tak jsem to vzdala, ale jinak mě to moc bavilo =) A jak jsi na tom??? Kolikrát týdně chodíš plavat? Suchý trénink bude zahrnovat to, co si vybereš. Dobrý by bylo chodit běhat, ale v téhle zimě bys akorád nastydl, tak choď do posilovny,dělej kliky a dobrý jsou dřepy s výskokem, tím by se ti mohli zlepšit i starty. Prostě si dej pořádně do těla i mimo bazén =)zatim ahoj a napiš jak jsi na tom. Kristýna
Předmět: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: závodní plavání
Od: Marek
Datum: 2005-12-20 16:25:31
Já beru plavání jen jako sport co mě baví. Já myslel, že suchý trénink mají plavci nějak specializovaný....?? Pokud se do toho zahrnuje posilovna, běhání a další sporty tak všechno dělám. Mám rád vlastně všechno co se sportu týče a nedokážu sei život bez něj představit. Hraju taky závodně i jiný sport, ale plavání se mi hodně líbí :) Kdybych měl skončit pokaždé s nějakým sportem, když bude někdo rychlejší nebo lepší tak bych asi jen ležel u televize. Naštěstí rád bojuju a nevzdávám se tak lehce :) Já Chodím plavat tak dvakrát týdně na 45 minut....ale to je trénink že opravdu plavu. Ne jako někteří, že jsou v bazénu dvě hodiny a z toho uplavou tak 200 m. Včera jsem se bavil s jednou kamarádkou, která závodně plavala a má k metodě přetáčivého kraulu docela výhrady... řekla mi taky, že se má spíš plavat jako rovná deska na hladině a s tělem naopak moc nepohybovat. Asi je spousta názorů na to jak plavat kraul ale rád bych zjistil, který je opravdu pro mě ten nejlepší. Ty na to máš jaký názor...??? Měj se pěkně Kristýnko. Marek :)
Předmět: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: závodní plavání
Od: Kristi
Datum: 2005-12-26 23:33:51
Ahoj, abych to upřesnila, to, že mě začali předhánět byl jen další impuls k tomu, abych skončila, nebylo to jenom kvůli tomu.Taky bouju, ale tohle už bylo prohraný =)no já si myslím, že kdybys chodil častěji, tak budeš lepší a lepší, nebo choď na delší dobu. My jsme chodili plavat 4xtydně na dvě hodiny a taky jsme hodně plavali. K tomu kraulu, popravdě nevím, co si mám představit pod pojmem ´přetáčivý kraul´? ale jinak souhlasím s tvojí kamarádkou, myslím, že s tělem by se nemělo zbytečně hybat. On má asi každý trenér jiný názvy pro techniky kraula, nás učil protahovanyho kraula a mě vyhovoval úplně nejvíc. Těžko se dá říct, který způsob bude pro tebe ten nejlepší, to si musíš vyzkoušet. Můžu se zeptat odkud jsi? Zatím se měj fajn Marku, Kristýna
Předmět: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: závodní plavání
Od: Marek
Datum: 2005-12-27 13:31:55
Tím přetáčivým kraulem jsem myslel že tělo ve vodě převracíš až na bok, takže tělo máš jakoby kolmo ke dnu bazénu. Když se pokaždé takto přetáčíš jako kmen tak se mi zdá že mě to brzdí. Zkoušel jsem proto plavat jak mi řekla kamarádka a bylo to o hodně lepší. Pak i kopání nohou víc pomáhalo a jel jsem po vodě daleko rychlej. Odkud jsem??? Jsem z Uh. Hradiště. A ty??? Možná by nebylo špatné si napsat mail :) Tak se měj zatím hezky Kristýnko. Marek
Předmět: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: závodní plavání
Od: Kristi
Datum: 2006-01-07 21:36:12
Ahojky, tak přetáčivý kraul jsem nikdy nedělala, ale umím si to představit, plavou ho děti, když se učí plavat =)myslím, že to není dobrý způsob, musí tě to hodně zpomalovat. Takže to píšu znova, ale souhlasím s tvojí kamaradkou =). Já jsem z Chebu, takový maly městečko na západě, málokdo ho zná. Už si začal chodit častěji do bazénu?? Trénuješ i na vytrvalost?? To mi nikdy nešlo =( Jaký byly Vánoce a Silvestr? =) =)
Předmět: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: závodní plavání
Od: Marek
Datum: 2006-01-09 15:41:26
Tak to plavu asi jak malé dítě :) Ha. Do bazénu častěj zatím bohužel nechodím. Mám toho teď strašně moc. Mám tréninky, chodím do posilovny a když mi ještě zbyde nějaký čas tak zajedu třeba na snowboard. Každý den mám tak dvě hodiny sportování, jednou je to plavání jindy něco jiného.Záleží taky jak se mi to zkloubí z prací. Takže podle toho si určuju trénink. Jaký byl Silvestr a Vánoce?? Já to nijak neprožívám. Silvestra jsem byl v práci. Na Vánoce doma a občas jsem kuknul na pohádku :) A co ty??? Jsi z Chebu??? Mmmmm to jsi uplně z druhý části republiky :) Hele kristi myslíš že to jak jsme se měli na Vánoce patří k této diskuzi???? :-) Kolik Ti vlastně je??? To jsem se tě ještě neptal že?? Měj se pěkně Krystínko.Čau M.
Předmět: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: závodní plavání
Od: Kristi
Datum: 2006-01-26 19:13:33
No dobrá už se tě nebudu ptat na nic co nesouvisí s plaváním. Jenom mě to tak napadlo, tak jsem se tě zeptala. Já teď chodím trénovat malý děti a ty plavou skoro všechny přetáčivýho kraula, proto jsem to napsala, ale určitě to nejsou jenom oni, co to tak plavou =) Ale teď tam mám kluka, který má strašný talent, ale fláká to, to je škoda, má skvělý styl a kdyby pořádně trénoval tak i rychlost. Jo v minulý odpovědi jsi psal, že si můžeme napsat maila, tak tady je, kdyžtak napiš. (KristynaProkopova@seznam.cz) Čauky Kristýna
Předmět: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: závodní plavání
Od: Marek
Datum: 2006-01-29 07:39:44
tak jsem ti poslal mail. Snad ti to přijde :) Zatím se měj pěkně Kristýnko. Pa.
Předmět: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: závodní plavání
Od: Radek
Datum: 2005-12-20 22:37:58
Měřím 172 cm a vážím 65 kg a je mi 17let. Plavu 2 hodiny týdně a plavu 100m kraula na 50 m bazénu za 1:04,8 sek. Nemám ani velkou sílu ??? Chtěl bych se zeptat, jestli bych to mohl dotáhnout na hodně vysokou ůroven !!! 50m VZ plavu za 28,7 s a jak říkám, to trénuju 2 hodiny týdně. Když si udržím ruce v dobré provozní teplotě a budu je denně protahovat a cvičit s nima, jako plavci, myslíte, že by ještě šance byla ??? Můj osobní názor je, že začít závodně plavat jako teenager není ještě ztracený !!! Navíc, když už mám základ v podobě vyplavané 2. výkonnostní třídy na 50 m VZ na dlouhém bazénu. Posudte !!! Zajímalo by mě taky, co je pro závodní plavání nejdůležitější ??? Dobrá fyzická kondice, udržet si co největší pružnost těla pravidelným cvičením. Získat sílu a chodit aspon 2 hodiny týdně plavat !! Toto by mohla být cesta k nabití výkonnosti závodních plavců !!! Nerad bych se ale mýlil,a tak bych se chtěl poprosit o radu někoho, kdo závodně plave a nebo někoho, kdo tomu hodně dobře rozumí, at poradí !!! Začít plavat v 10 letech je sice pěkný nebo dokonce i dřív, ale myslím si, že pokud si člověk má hodně silnou vůli, může dokázat do svých 25 možná i 30 let hodně , ale hodně dobrých výkonů i hodně nad MT !!!
Předmět: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: závodní plavání
Od: Kamil
Datum: 2006-03-28 14:00:43
Je fakt pozdě! Klidně zkus týden potrénovat s plavcema, pokud tě nějaký osvícený trenér nechá a uvidíš sám. V 17-ti letech zaostáváš za plavcema ve všem, cit pro vodu, technika, adaptace na vodní prostředí, ........2 hod /týden je udržovací minimum pro veterána a na závody stačí opravdu tak na sprinty 50m. Při 100-vce Ti po 60-ti metrech dojde dech, síla, rozhodí se ti technika a budeš rád, že to dokoupeš. každopádně lepší něco než nic, plavej dál a po 25-ti letech to zkus za veterány!
Předmět: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: závodní plavání
Od: Kamil
Datum: 2006-03-28 14:03:10
To není jizlivost, to je doporučení! Myslel jsem po 25. roce Tvého věku ne, po 25-ti letech plavání. podívej se na výsledky z veteránských závodů na stránkách plaveckého svazu, sekce Masters. uvidíš sám.
Předmět: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: závodní plavání
Od: Závodně!!!
Datum: 2006-04-11 20:22:17
Kolik hodin bych měl plavat, abych plaval ZÁVODNĚ !!! ????
Předmět: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: závodní plavání
Od: Kamil
Datum: 2006-04-14 11:34:28
My jsme plavali: 4xtýdně ráno 1 hod, 4xtýdně odpolene 2 hod + 2x 1 hod suchá příprava, kilometrově týdně tak 35-40km, když bylo soustředění tak 60-70km za týden
Předmět: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: závodní plavání
Od:
Datum: 2006-04-14 17:46:27
A za koliks měl 50 kraula? vidš, tys plaval zhruba 35 - 40 km, ale já plavu tak 4 km za týden a to ještě v takovým nic moc tempu !!!
Předmět: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: závodní plavání
Od: triatlon team tálín
Datum: 2007-02-02 11:10:15
já plavu 10km za 4 dny.
Předmět: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: závodní plavání
Od: Závodně
Datum: 2006-04-11 20:19:15
však já mám kraula na dlouhým bazénu za 28,7s a 100m na dlouhým za 1:04,8 s.
Předmět: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: závodní plavání
Od: Kamil
Datum: 2006-04-14 11:36:39
Vidíš, že mezi 28,7 a 1:04 je pěkná zdech, 50m ukope každej i bez tréninku, a pokud chceš argumentovat, že bys byl jen sprinter, tak 28,7 je velice!! průměrný čas
Předmět: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: závodní plavání
Od: Závodně!
Datum: 2006-04-14 17:44:27
No jasný, ale na to, že plavu 2 hodiny za týden, tak je čas 28,7 hoodně dobrej. Jo ale 28,7s ale když plaveš 100, tak nemůžeš plavat 1. 50m za 28,7, protože je tam obrátka a takový blbosti, takže já to točím za 31 a konečnej čas mám za 1:04,8s A když to tak vezmeš, tak 25,1 tuším nebo to tak alespon před rokem bylo, je Mistrovská třída a to je rozdíl opropti 28,7s pouhých 3,6s a to není moc !!!
Předmět: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: závodní plavání
Od: Závodně!
Datum: 2006-04-14 17:44:29
No jasný, ale na to, že plavu 2 hodiny za týden, tak je čas 28,7 hoodně dobrej. Jo ale 28,7s ale když plaveš 100, tak nemůžeš plavat 1. 50m za 28,7, protože je tam obrátka a takový blbosti, takže já to točím za 31 a konečnej čas mám za 1:04,8s A když to tak vezmeš, tak 25,1 tuším nebo to tak alespon před rokem bylo, je Mistrovská třída a to je rozdíl opropti 28,7s pouhých 3,6s a to není moc !!!
Předmět: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: závodní plavání
Od: Závodně!
Datum: 2006-04-17 14:10:34
Lidi, nevíte někdo, jak dlouho by mělo asi tak trvat, než se přejde z 2.VT na 1. VT ?? 2. výkonnostní třída je za 28,7 s na dlouhým na 50VZ a 1. výkonnostní za 26,6 s. Hodně by mě to zajímalo !!! A, když plavu 100 VZ na dlouhým za 1:04,8 s jak dlouho by mělo trvat než to dám pod 1 minutu ???
Předmět: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: závodní plavání
Od: ach jooo!
Datum: 2006-04-18 15:29:56
3,6 vteřin není pouhých, ale to je díra jako prase. při rychlosti 50 za 28,7 je to 6,3m! takže si představ vedle sebe soupeře a ten dohmátne o 6,3 m před Tebou, to jest Ty budeš mít před sebou 1/8 trati - a to není málo.
S tou minutou a přechodem na 1. VT - je to individuální, někomu se to nepodaří za celý život. Zkus napsat Tvůj "typický" trénink.
Předmět: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: závodní plavání
Od: Aach jo
Datum: 2006-04-19 16:44:47
No jasný. Je to hodně, jenže 2 hodiny je nic. Ještě před rokem to byly docela dobrý tréninky, ale ted to není ono. ROZPLAVU SE KRAULEM 250M ASI. PAK SI DÁM 800 KRAUL NĚKDY PYRAMIDU. 800 KRAUL JEDU TAK ZA 11:30! PAK 100 LVNĚNÍ MOTÝL. 200 KRAUL, KRAUL DELFÍN, TAKOVÝ SOUHRA MEZI MOTÝLEM A KRAULEM. PAK SI ZMĚŘÍME ČASY NÁKÝ TŘEBA 50 KRAUL A TAK VYPLAVÁNÍ. Minulej rok sme měli lepšího trenéra. Te dto stojí za ho*no ! Ale jak kdy, někdy plavem i jiný věci, ale ty vzdálenosti sou asi tak stejný ! A 1500 sem schopnej dat kolem 23 minut. Takže tak 2 km. Někdy 1500 a někdy i něco přes 2. A to v takovým normálním tempu. Ale 25m sem schopnej Z VODY !!! za 13 sekund!
Předmět: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: závodní plavání
Od: SORRY, ALE ..............
Datum: 2006-04-25 14:49:59
sorry, ale to není trénink, to je rekreační plavání. Nějaký intervalový trénink? třeba 2x(10x50 int. 5-10vt)? nebo 20x100K start 1:30........ to je vesta zlepšování. To cos napsal je ladící trénink sprintera před závodama. Ropzplavání 800libovolně, 800 technika, důraz na obrátky, pár sprintů na max a dlouhé vyplavání. To je trenál na vyladění, to ale musíš mít nabušeno, tohle ti nikam nedovede
Předmět: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: závodní plavání
Od:
Datum: 2006-04-25 22:51:55
Zkus to trochu víc popsat! 2x (10x50 int. 5-10vt)? nebo 20x 100K start 1:30.....
Předmět: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: závodní plavání
Od: intervalový trénink
Datum: 2006-04-26 15:50:21
zkus si někde nastudovat něco kolem intervalového tréninku, to je na delší vysvětlování.
Předmět: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: závodní plavání
Od: triatlon team tálín
Datum: 2007-02-02 11:15:53
já plavu kraul 50m za:48sekund a delfína za 57sekund taky 50m a je mi 9 let.
Předmět: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: závodní plavání
Od: Trénink
Datum: 2006-04-19 16:49:06
Jo a ještě něco. Včera sem jel 400 Polohovku. teda makačka jako svi*a !!! A jel sem to za 6:10, ale asi v polovině trenálu. 50 motýl dám za 31 - 32s. Prsa a znak nejsou moje oblíbený disciplíny, ale prsa taky jedu aspon na 3.VT. Někomu se nepodaří přejít z 2. na 1. nikdy, ale to musí být velká guma !!! 100 Polohu dám za 1:14 nebo 1:13s
Předmět: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: závodní plavání
Od: máš moc silné řeči
Datum: 2006-04-25 15:08:05
GUMA? nu, jen abys nedopadl jako guma. Zaplavat 1.VT není sranda. např. 400PZ za 6:10 je VTŽ ! na 50VZ máš jen tak tak 2.VT a s popisovaným treninkem na ní i skoníš, takže na "GUMY" pozor!
Předmět: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: závodní plavání
Od:
Datum: 2006-04-25 22:48:18
Jaks to myslel i "skoníš" ??? To nechápu!
Předmět: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: závodní plavání
Od: SORRY
Datum: 2006-04-26 11:22:43
na II.VT i skončíš. Joa a ještě 1. staší dotaz zakolik jsem plaval: 100VZ za 58,7 a např. 1500VZ za 17:42.
Předmět: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: závodní plavání
Od:
Datum: 2006-04-26 12:13:11
jo, ale chci Ti říct, že loni na MS vyhrál 50Z ve 35 letech !!!
Předmět: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: závodní plavání
Od: MS
Datum: 2006-04-26 15:48:09
To je fakt, ale měl v mládá naplaváno x-krát víc než ty a z toho pořád jede. I na sprinty musíš mít vytrvalostní základ, potom se stačí udržovat (ztrácení a získávání je vždycky složitější) a rozvíjet sprinterské schopnosti, které musíš mít vrozené. Ty jsi teď jako atlet, který kouří a pije pivo a od stolku jde a skočí 2m do výšky. Je dobrej díky nějakým dispozicím, ale 205cm už neskočí ani s tréninkem.
Předmět: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: závodní plavání
Od:
Datum: 2006-04-26 17:26:25
V tomhle tom mas MOZNA pravdu, brdo, ses dobrej. ALE POKUD MAM TY DISPOZICE, TAK S TRENINKEM BYCH TO PRAVE MEL DOKAZAT SE ZLEPSOVAT JESTE RYCHLEJI NEZ TEN, KDO TY DISPOZICE NEMA !!!
Předmět: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: závodní plavání
Od: PHELPS?
Datum: 2006-04-28 13:56:10
Co říkáš na PHELPSE? Laťka je pro ostatní nastavena vysoko, žé? Už v Barceloně na šampionátu udělal 5 individuálních světových rekordů !!! A to mu bylo čerstvě 18 let!!! A chci se Tě zeptat, jestli už v 18 se de zlepšovat stejně jako v 17 ??? Nebo v 15 ?
Předmět: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: závodní plavání
Od: Phelps a spol
Datum: 2006-05-02 18:56:55
Podle mě a podle je vývoj světových rekordů od zázračných dětí (Thorpe, Phelps) je největší skok od 16-ti do 19-ti. V repre jsou od 15-ti, 16-ti, získají kontakt se špičkou a za pár let ho dokáží prodat. V té době jsou už narostlí a nabírají vysoce organizovanou hmotu. Pak to jde čí dál hůře. I Květoš Svoboda prošel tímto vývojem a teď se těžce snaží navázat na osobáky z před několika let. Veteráni jsou v plavání od 25. roku, asi proto, že začíná klesat výkon. Samozřejmě vyjímky potvrzují pravidlo. někdo zraje jako víno. Sprinteři vydrží i déle.
Předmět: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: závodní plav
Od:
Datum: 2006-05-04 21:56:52
Ale prý sem slyšel, že se začíná trénovat až od 18 let nejlíp. A taky sem slyšel to, že NEJlepší věk na plavání je prý 20 !!!!! let ! Co tomu říkáš? Asi v 16 se člověk zlepšuje rychleji než v 18, ale v 18 začníná to pravý trénovaní !! a za 2 roky se dá natrénovat hodně ! A chci se zaptat, jestli je to plavání na ty intervaly a tak k jaké dřině bys to asi tak přirovnal? Běžet do schodů? Nebo tak něco
Předmět: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: závodní
Od: dotaz
Datum: 2006-05-10 13:32:22
Dělal jsi nějaký sport závodně? Úplnému laikovi se to blbě vysvětluje. To není jako na zahradě, zasadíš, hnojíš, zaléváš, roste, sklidíš...........tohle je sport. někdy z osobáku ubereš 2 vtěřiny a pak třeba rok stojíš a nejsi schopen zaplavat čas, který by se osobáku jen přiblížil. V 18-ti je na to "správný trénování" dobrý čas, ALE :
1)musíš mít technický základ, tzn. 100% zvládnutou techniku
2) vytvořený dlouhodobý vytrvalostní základ a tělo musí být dostatečně adaptované na plaveckou zátěž
pak se dá jít do specializovaného tréninku.
nemůžeš přijít a říct, tak ateď začnu a za 2 raky jedu na OH.
Předmět: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: závo
Od:
Datum: 2006-05-10 21:31:17
Co myslíš tím specializovaným tréninkem ???
Předmět: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re:
Od: JEŠTĚ JEDNOU!!!!!!!!!
Datum: 2006-05-11 10:31:41
DĚLAL JSI ZÁVODNĚ NĚJAKÝ SPORT? ASPOŇ NA KRAJSKÉ ÚROVNI?
Předmět: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re:
Od:
Datum: 2006-05-11 15:21:34
Ne, ZÁVODNĚ NÉ, ALE V TOM PLAVÁNÍ SEM BYL NA KRAJI 16. A NEBYL SEN ZDALEKA POSLEDNÍ. BYLO TO V BRNĚ A DAL SEM TO ZA 28,7s. BYLA TO 50 KRAUL A 100 KRAUL SEM TAM PLAVAL TAKY NA KRAJSKÉ ÚROVNI. ZA 1:04,8s. Já nejsem úplný lajk, 1 rok jsme měli trenéra, který mě řekl třeba, že plavání dost ničí záda a že hodně plavců odejde na záda. A taky třeba to, ŽE U KRAULU 100M TO JDE Z 1:30 NA 1:15 RYCHLE, Z 1:15 NA 1:12 TAKY RYCHLE A POTOM UŽ TO JDE PRÝ POMALU !! a taky, že musí být nejméně 185 cm výšky ! což já nemám ani zdaleka !!! A že je to o té technice to plavání! Jo a ty packy prý dost pomáhají pro ten cit pro vodu, ale taky sem slyšel od slabšího trenéra, že kazí techniku, tak nevím, jestli s tím máš zkušenosti ??? Zatím
Předmět: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re:
Od: nějako si nerozumíme.........
Datum: 2006-05-11 17:13:17
krajskou úroveň jsem nemyslel jedny závody, ale systematický trénink a závody. Vidím, že ani sotatní sporty ne. Hmm,to se pak některé věci těžko vysvětlují. Co znamená "slabší" trenér? Máš na to posoudit, který trenér je slabší a který ne? Jsem přesvědčený, že ne. Pokud nechápeš obecnou teorii tzn. intervalový trénink, fártlek, ..... proč a kdy je použít, co tímto tréninkem získáváš, co rozvíjíš a proč, tak jako samoplavec nemáš šanci. Představ si skokana do výšky : dynamit v noze, ale žádná technika - nižší výšky uskáče bez stylu, noha ho vykopne nahoru, odraz má na 2,3m, ale skočí 1,8m, výš jedině s technikou. techniku musí natrénovat, musí dělat různá cvičení a chápat proč je dělá, aby si uvědomil, že technický skok je složen z jednotlivých fází (částí), které se natrénují odděleně a posléze se spojí. Takže nastuduj si teorii. Já mám 175cm a přesto jsem podával výkony- viz výše. Pokud ale věříš trenérovi, tak to zabal a celá diskuze je o h....
P.S. packy - dobrá věc, ale ne na cit pro vodu (jsou tvrdé a vodu necítíš), abys je dobře použil musíš mít TECHNIKU, ale to jsme o několik příspěvků ZPĚT.
Předmět: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re:
Od: Speciální trénink ?
Datum: 2006-05-11 20:02:50
No, trenér 3. kategorie a trenér 2. kategorie. Tak jak to myslíš s tím speciálním tréninkem? Trénink na krajskou úroveň ? Jak takovej trénink vypadá ? Jo a chtěl sem ti říct, že mám docela problémy s dechem, nadechnu se a vydýchávám do vody až tak za 1 - 2 sekundy, ale pravidelně po celou dobu nevydechávám. já ten intevalový trénink myslím chápu. Třeba na 25 metrech 2x nebo 3x zrychlíš na určitou dobu. Já plavu v 25m bazénu. A z vody sem to dal 1 za 13 sekund! Tak s tím skokem do výšky to moc nechápu, teda trochu jo, ale no jasný, všechno je to v té technice! ale ten dinamit tam asi nemá od přírody, žé? A taky by mě zajímalo, jak si nejlíp zvětšit objem plic ??? Pod vodou uplavu tak 35 metrů. Bez skoku, jenom s odrazem. A to si myslím, že není zrovna málo.
Předmět: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re:
Od: jsi docela pomýlený.
Datum: 2006-05-12 09:22:52
4aroděj 2. kategorie byl Rumburak. Nikde není psáno, že trenér 2. kat je lepší než 3. kat (ten třeba nemá čas dělat zkoušky, ale může mít víc praktických zkušeností). Intervalový trénink chápeš úplně blbě. není to zrychlování během úseků , ale o plavání úseků určitoi intenzitou v u rčitém intervalo tzn. poměr práce a odpočinku (čím větší intenzita práce tím delší odpočinek). 25m z vody za 13 není nic moc. Zopakuj to 10 x za sebou 25 sprint + 25 volně zpět start 1 minuta a uvidíme, kam se dostaneš. budeš končit za 15? Nezapomeň, že 100m je 4x25 bez odpočinku, takže musíš vydržet 10x25 s odpočinkem v max kvalitě. Speciální trénink : každý plavec se na něco specializuje (pokud jsi o tom slyšel jsou 4 styly + polohový závod). Spec tr. je trénink , který je zaměřen na určitý styl a délku závodu. Někdo je sprinter a někdo vytrvalec. Jistě cháteš, že trénink musí být odlišný.
mimochodem: pořád se kasáš. 35m pod vodou zvládnou malé děti, zvlášť na 25m bazéně, kde se odrazíš a máš 5 m k dobru. Dej min 50m! (můj rekord 66m na dlouhém bazéně)
Výdech: zkus běžet a nedýchat! nejde to, to samé s plaváním, měl bys zvládnout plavat nádech na 5-tý záběr (tj 2,5 tempa). Při cvičeních se jezdí i nádech na 7 nebo 9-tý záběr.
Končím, pokud máš přístup k interfernetu, nejdeš jistě mnoho podnětů pro zlepšování. Já mám pocit, že toho o sportu moc nevíš, že ses prostě rozhodl, že plavání je brkačka a že při vykoupání 2x týdně zaplaveš MT a dostaneš se do širší repre. Bohužel. Osobně si myslím, že skončíš na II. VT. pokud se Ti podaří dokladovatelně zaplavat víc, budu rád, že jsem se mýlil. V žádném případě, Tě neodrazuji, plavej dál! nejsem jizlivý či sprotý, jen mám rád upřimnost a říkám svůj názor.
Hodně štěstí.
Předmět: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re:
Od: Ještě ty 2 odpovědi
Datum: 2006-05-12 12:00:15
Jo a jak je to teda s těma svalama? Jsou hodně důležitý? Takže 50 metrů pod vodou. To se mám zabít? na suchu vydržím 2:05 min. Min tepovou frekvenci mám 45 asi a maximální něco přes 200 !!! Takže mám asi malej objem plic! To budeasi problém. Podle mě by se mělo jet pořád na doraz, né? Pokud budu mít naplaváno a pokud mě to tělo dovolí, tak bych měl plavat pořád naplno s důrazem na techniku, né? Jo a jak je to s těma zádama? Hodně se ničí plaváním?
Předmět: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re:
Od: čti a inspiruj se........
Datum: 2006-05-12 12:56:41
http://www.etriatlon.cz/hypoxicky_trenink_v_plava ni.html
http://www.totalniplavani.cz/clanky/plavani-d ech1.php
http://www.totalniplavani.cz/clanky/plavani-p omalu.php
http://www.etriatlon.cz/index.php?cat=135
Předmět: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re:
Od: Michael Phelps říkal
Datum: 2006-05-22 15:52:54
Když Michael Phelps nemuselk plavat štafetu a přepustil motýlkářskej úsek Crockerovi tak potom, co seděl na tribuně, říkal " NEVĚŘIL BYCH, JAK KRÁSNĚ JE NA OPAČNÉ STRANĚ SPORTU, MEZI FANOUŠKY" !!! Drsný !!!!
Předmět: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re:
Od: Kasáš?
Datum: 2006-05-22 15:54:26
Co to znamená pořád se kasáš !!! ?????
Předmět: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re:
Od:
Datum: 2006-05-11 20:16:21
A chci se ještě zeptat, jakou roli mají při plavání svaly? Síla přece musí byt, ale ta technika je asi důležitější !!! Jo a kolik bych měl uplavat při tréninku dejme tomu motýla a kraula ??? Za hodinu aspon 3,5 Km, né ??? Jo a když mám z vody 50 kraula zhruba za 31s + - tak za kolik bych měl plavat 50 kraula, když pojedu dejme tomu 10 50VZ ??? Já plavu většinou tak 6 50 kraula a zhruba tak každou za 36 !!! Na kolik % bych měl jet tréninkový dávky oproti těm na závodech !!! Neměl bys někdy čas zajít na chat ???
Předmět: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re:
Od: koučifuk
Datum: 2007-07-02 21:05:30
ahojky já sem byla na Libereckm kraji v librci 1 ale uplně malinka.......tenhle rok sem byla na pardubickim a kralovohradeckym kraji 3 na 100P. za 1:23,1.........a to trenuju jen 3 krát tydne hodinku.......na MČR me nevzali o jednu vterinu lidi poradte mam zacit trenovat a oprit se do toho?semročniik 94....
Předmět: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: závodní plavání
Od: SYDNEY 2000 !!!
Datum: 2006-05-02 15:21:34
Nevíte někdo, kde bych si mohl stáhnout výsledky z olympiády v roce 2000, která se konala v SYDNEY? Phelps už plaval tam jako 15-ti letý ! Zajímalo by mě, kolok práce a jaké zlepšení udělla za 4 roky do Athén !!
Předmět: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: závodní plavání
Od:
Datum: 2006-04-26 12:13:14
jo, ale chci Ti říct, že loni na MS vyhrál 50Z ve 35 letech !!!
Předmět: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: závodní plavání
Od:
Datum: 2006-04-26 12:31:34
jo a zkus víc rozvést ten trénink s těma intervalama... to 2x (10x50. int 5-10 vt? Nechápu to moc !!!
Předmět: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: závodní plavání
Od:
Datum: 2006-04-19 16:54:59
Nejlepší věk je prý 20 let a před rokem vyhrál na mistrovství světa ve 35 letech 50 znak !!! A to už je fakt hodně ! Já myslím, že 17 není pozdě na zlepšení se o hodně!
Předmět: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: závodní plavání
Od: Ach jo.
Datum: 2006-04-19 16:56:46
Podle mě záleží, jak se na tréninnku snažíš !!! protože kdybys plaval průměrným tempem každej trénink, tak nemůžeš plavat tak, jako kdybys dřel, jak kůň !!! Na tom to podle mě dost záleží !!!
Předmět: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: závodní plavání
Od: lucka
Datum: 2007-01-20 11:02:29
A jak se vlastně na ty závody dostanete? to váš trenér nebo si je najdeš sám??Já teda taky plavu závodně a na závody jezdím tak 5krát za měsíc nanejvejš někdy ani to ne!A chtěla bych závodit víc.Ted sem na libereckym kraji vyhrála 1.místo na 50m prsa.Jak se vlastně dostaneš na MČ??
Předmět: Re: Re: Re: Re: Re: závodní plavání
Od: Daniel
Datum: 2008-03-17 19:50:39
Marku nvm jak si se rozhdl ale me je 13 let jak uz sem psal a na treninku naplavem za 90 minut od 3 km do 5 km a jelikoz predpokladam ze je to uz delsi doba tak bych ti doporucoval napred si dej nejake rozplavani pak nejakou techniku jestli vis jakou pak hlavni trenink treba 5x 100k interval 20 sekund a tohle treba 3x za sebou jednou kraul pak prsa a pak treba stridani po stovkach kraul a prsa a az by si tohle dojel tak bych ti doporucoval vyplavani tak 100m a pak treba jeste par sprintu a na konec hlavni vyplavani tak 200 az 300m . ted bych ti napsal dalkovcej trenink takze zase rozplavani + technika a pak zase hlavni trenink mi sme treba na treninku jezdili 3x 1500 ( 1500=60 bazenu) ale ty si muzes zatim dat treba 10x 200 to ti zabere tak hodinu mozna hodinu a pul a pak bych ti doporucil zase vyplavani.
Předmět: Re: Re: závodní plavání
Od: Kri
Datum: 2005-12-08 18:28:20
Ahoj Sabino, můžu se zeptak, kde plaveš? A za kolik máš 100 kraula?? Ptam se jen tak ze zvědavosti =)
Předmět: Re: Re: závodní plavání
Od: Denisa
Datum: 2006-01-04 22:31:22
Moc te prosim napis mi svuj os.rekord napr.v 100 prsou.Ja plavu zavodne uz od svych 9 let no a je mi 13.Ale plavu jen 2krat a nekdy i jednou tydne 1hod.jJa vim,ze je to malo ,ale prece jenom :zenske problemy(jak si je vyresila ty?)Nedala bys mi naky kontakt na trenera z okoli Semil,Jilemnice a Jicina?A jeste jedna otazka :odkud jsi ty?????Predem Dik.
Předmět: Re: Re: Re: závodní plavání
Od: Andrea777
Datum: 2007-06-03 17:55:37
Já ti klidně reknu moje os. rekordy sem ročník 1994...............100P: 1:35,1 100Vz:1:18,2 50Z:40,7 atd.......a na ty ženské problemy si vem tampon ne???
Předmět: Re: Re: Re: Re: závodní plavání
Od: Daniel
Datum: 2008-03-17 19:40:05
Andreo sice jedine v cem sem dobry tak je kraul ale myslim si ze ani s tim ostatnim nemuzes moc pocitat ze se dostanes na nejake dobre zavody
Předmět: Re: Re: závodní plavání
Od: Denisa
Datum: 2006-01-04 22:42:28
Dodatek Sabino prosim odepis na muj Email DKocvarova@seznam.cz Anebo kdo vi na muj prvni vzkaz odpoved at mi napise taky.Rada uvitam vsechny nazory.
Předmět: Re: Re: závodní plavání
Od: jarda
Datum: 2013-04-21 09:45:21
ahoj chtěl jsem se zeptat za který klub plaveš a chtěl jsem se tě zeptat jestli bys mi nedala nějaký kontakt na sebe protože také závodně plavu a jestli by jsme si nemohli předávat zkušenosti atd,, děkuji můj emailje vresinak1995@email.cz tak někdy na piš zatím ahoj
Předmět: Re: Re: závodní plavání
Od: jarda
Datum: 2013-04-21 09:49:08
ahoj chtěl jsem se zeptat za který klub plaveš a chtěl jsem se tě zeptat jestli bys mi nedala nějaký kontakt na sebe protože také závodně plavu a jestli by jsme si nemohli předávat zkušenosti atd,, děkuji můj emailje vresinak1995@email.cz tak někdy na piš zatím ahoj
Předmět: Re: závodní plavání
Od:
Datum: 2006-03-28 08:15:04
Už je na to moc pozdě!!!
Předmět: Re: závodní plavání
Od: zavodni plavec
Datum: 2007-10-09 20:09:16
jj, např. Ilona Hlavackova (ceska rekordmanka a mistrine evropy na 50m znak) zacala myslim v 19-ti letech plavat zavodne. Ja zacal v 15-ti a byl sem jeden z nejhorsich, ale tvrde sem dřel a teď po třech letech jsem byl pátý na MČR!!!
Předmět: Re: Re: závodní plavání
Od: karel
Datum: 2007-10-24 18:58:36
prosím vás nevěřte všemu Ilona Hlaváčková plavala od malička /cca od 10 let/ .Okolo 18 měla krizi zdravotní i výkonnostní a sportu chtěla zanechat.Vydržela a dostala se tam kam se dostala.
Předmět: Re: závodní plavání
Od: neznami
Datum: 2007-10-24 14:20:07
o jestli to aspon trochu umis tak se prijd podivat na nnejakej trenink
Předmět: Re: závodní plavání
Od: odbornik
Datum: 2007-10-25 22:33:09
dle meho nazoru lze zacit kdykoli pokud ma clovek nejakou sportovni pripravu - tzn. je trenovany. Vsiml sem si ze vetsina mladych plavcu co plavou cca od 6-ti let ma jeste ve 12-ti velmi spatnou techniku. Proste technika lze naucit az vyspeleho cloveka => talenti dosahují tech. vrcholu tak v 19-ti a ti mene nadani v pripade ze hodne trenuji v 23-ti.
Jednoduse receno plavani je z 95% o technice a tu se lze naucit i v pozdnim veku.
Předmět: Re: Re: závodní plavání
Od: Daniel
Datum: 2008-03-17 19:37:00
necetl sem sice vse co ste napsali (bych zestarl o 20 let) ale podle toho co sem cetl na zacatku tak je myslim, ze je pozde uvazovat o mistorstvi v 12 letech . Me je 13 v republice sem 15 ale pred dvema roky sem byl 8 moje nejlepsi a zaroven nejoblibenejsi disciplina je 1500 kraul. A podle toho ze trenuju zavodne 10 let tak bych rekl ze na trenovani sprintu jsou vhodne dalky a na dalky sou vhodne sprinty . Jestli vas to zajima tak plavu za Delfín Náchod skratka DeNá v rocniku 94 jmeno oddilu neco znamena
Předmět: Re: Re: Re: závodní plavání
Od: Ifka
Datum: 2008-06-11 09:35:15
No tak, já si třeba myslim, že 13 let je takovej ten věk dítěte, kdy už je nebo spíš teprve je dost starý na to, aby mohlo závodit.. Myslim tim přemýšlet o sobě, dávat si cíle a tak..Bych chtěla vidět jak ve 13 trénuješ závodně 10 let:-)) Dyt 3letý dítě nemá ani svaly vyvinutý do tý míry,aby provedlo dynamickej záběr, a to vlastně ani 5letý dítě..Myslim si že v plavání je třeba určitý vyspělosti = vyplavanosti = stáří, je blbý to takhle říct, ale je to tak.. jasně vyhrávají 18ti letí plavci, ale v mládí to jde v podstatě samo..
Jasně kdy se dá člověk v 11/12 letech na závodění je potřeba, aby měl základní plavecký dovednosti zvládnutý..
Předmět: Re: závodní plavání
Od: 007
Datum: 2008-05-31 21:03:56
jo je ploc neeeeeee?????
Předmět: Re: Re: závodní plavání
Od: karolína
Datum: 2008-06-11 17:25:15
ahoj, je mi 12let a chtěla bych začít závodně plavat. Plavu asi od 6let, ale příliš dlouho mi trvalo než mi to konečně šlo. Uplavu asi 150m najednou jinak i více. umím dobře prsa až mi táta dokonce nestačí. chodím 2krát týdně plavat. kraula ještě moc neumin. umin dychat do vody a i se při plavání potápět a pak hned nadechnou na hladinu a pak zase potopit když plavu prsa. myslíte že mám ještě šanci.......
Předmět: Re: Re: Re: závodní plavání
Od: klokan
Datum: 2008-08-10 03:13:56
pozde rozhodne neni.. v tvem okoli se jiste nachazi nejaky vetsi plavecky klub, optej se tam.. standartne plati ze v kazdem meste kde je plavecky bazen je i naky ten klub :d
chvilku hledej na internetu, pak zajdi na bazen, nekde urcite maj vyvesku s kontaktama a informacema..
preju hodne stesti
jak tak koukam tak je kolem plno "velkejch plavcu" co vse vedi a znaji a pokud zacinas v 12 tak te odepisujou... je hezke poukazovat kdy zacal plavat phelps, pelegriniova nebo thorp.. ja myslel ze plavani je o kontaktu s vodou a o radosti z pohybu.. mno asi sem se spletl..
plavani sem se venoval pres 10 let zavodne (ted sem nemohl, problemy s plycema (nemelo to nic spolecneho s plavanim)). po sportovni zakladce sem na stredni dal plaval za oddilovej klub a tehda se knam pridak 21letej klucina kterymu sme se smali a moc mu to neplavalo (prumernej plavec na koupalisti v horni dolni),,.. ovsem byl to bejvalej atlet, takze nake treninkove navyky mel, noo pustil se do plavani a za 2 roky uz jezdil po mscr, ruznych evropskych zavodech a td.. hold chte to usili ale zacit se da v kazdem veku..
ovsem neberte vazne kritiku zdejsich mistru od cloveka co se jen plazil na dalkovych tratich (5,10,15,25km), prec jen v treninkovym deniku mam pres 30 000km O:-)
Předmět: Re: Re: Re: závodní plavání
Od: Katka
Datum: 2008-09-09 21:28:48
Ahoj ja plavu zavodne a jsem mistrine Čr zkus treba vic trenovat techniku ..Šanci určitě máš má ji každý a já věřím že kdo chce tak se dostane hodně daleko sice si obcas muzes rikat jezis trenovat to ja trenuju ale uz me to nebavi...to ne musis si verit VER SI A DOTAHNES TO DALEKO
Předmět: Re: závodní plavání
Od: filip
Datum: 2008-08-09 13:48:56
ne není to už je moc pozdě! můžete mi věřit já plaval 9let
Předmět: Re: Re: závodní plavání
Od: kuba plachý
Datum: 2010-07-11 22:21:56
kolistojiplavaniavubecodepiš
Předmět: Re: Re: Re: závodní plavání
Od:
Datum: 2011-02-27 18:10:38
Ylona Hlaváčková začla ve 12 letech a dotáhla to na titul M Evropy - kdo na to nemá je pozdě a kdo na to má není nikdy pozdě, dopředu se to stejně nedá říct, je to potřeba zkusit.
Předmět: Re: závodní plavání
Od: Nikola
Datum: 2011-06-26 15:49:40
Závodně? podle mně ne! to je věk, kdy se dostáváš do plaveckého důchodu. S plaváním se ve 23 končí (často), proto plavci v tomto věku přecházejí na triatlon.
Předmět: Re: Re: závodní plavání
Od: Patrik
Datum: 2012-06-13 15:34:09
Nikomu nevěř, když se chce tak jde všechno. Asi to nebude na olympiádu ale plavání za to určitě stojí.